Step 1

This is where customers help other customers. Find useful information in existing discussions or ask your questions.


Forward

Step 2

You will find tips and tricks about train travel here.


Back Forward

Step 3

You will see the latest posts from all areas of the Community here.


Back End tour
Announcements
Coronavirus notice: Refund request
Please use our support pages for all questions regarding your ticket bookings.
The SBB Community is a public forum (customers help customers); please don’t post any personal data (names, e-mail, credit card numbers, ticket order no. etc.).

SwissPass

New Member
0 Likes
Bonjour. J'ai associé ma SwissPass 1/2 tarif dans l'app SBB (numéro 10 chiffres). Hier lors de la présentation de mon billet avec mon mobile, le contrôleur a demander à voir ma SwissPass et a suggéré de l'associer avec l'app afin d'éviter de devoir la montrée chaque fois. C'est pourtant ce que j'ai fais. Il y a une autre procédure à suivre? Merci
Highlighted

Traveller (platinum)
0 Likes
Bonjour @Stephane. Cela peut avoir plusieurs raisons. Etant donné que nous ne souhaitons pas que vous publiiez vos coordonnées (numéro de client, nom, prénom et date de naissance) sur internet, je vous conseille d’envoyer un e-mail à ticketshop@sbb.ch. Salutations, Sarah