Step 1

This is where customers help other customers. Find useful information in existing discussions or ask your questions.


Forward

Step 2

You will find tips and tricks about train travel here.


Back Forward

Step 3

You will see the latest posts from all areas of the Community here.


Back End tour
Announcements
Please use our help & contact area for all questions regarding your ticket bookings, for refunds and to report lost items.
The SBB Community is a public forum (customers help customers); please don’t post any personal data (names, addresses, e-mail, credit card numbers, ticket order no. etc.).

Kann keine Billets mehr kaufen durch die SBB App

Qwertz0987
New Author

Ich fahre täglich die gleiche Strecke und kaufe mir das Billet dafür durch die SBB App aber heute ging das nicht. Ich hab immer wieder verschiedene Fehlermeldungem bekommen wie

• system temporarily umavailable

• outdated payment methode or information

 

Kann man das irgendwie beheben damit ich wieder durch die App Billets kaufen kann? Ich habe meine Zahlungsweise nicht geändert.

 

Danke im Vorraus und liebe Grüsse

3 REPLIES
ManuelaPf
Pendler/in

 

Hallo@Qwertz0987 

Gestern hatten wir ein technisches Problem mit dem Zahlungsmittel. Dies wurde in der Zwischenzeit behoben.

Freundliche Grüsse
ManuelaPf

Es funktioniert immer noch nicht. Es kommt die Fehlermeldung

• an unknown error has occured

 

Ich habs mehrmals probiert mit verschiedenen Tickets (Einzeltickets, 24h, usw)

Hallo @Qwertz0987 

Ein allgemeiner ist mir nicht bekannt.Wende dich bitte direkt an den Online Support ticketshop@sbb.ch. Sende bitte ein Foto/Printscreen der Fehlermeldung mit. 

Gruss
ManuelaPf