Schritt 1

Hier findest Du Hilfe von Kunde zu Kunde. Suche in bestehenden Diskussionen oder stelle Deine Fragen.


Vor

Schritt 2

Tipps & Tricks, die Dir den Alltag erleichtern.


Zurück Vor

Schritt 3

Hier siehst Du immer die neusten Beiträge aus allen Bereichen der Community.


Zurück Tour beenden
Ankündigungen
Achtung aktuelle Phishing-Welle! Phishing-Angriffe im Internet zielen darauf ab, an Login-Daten oder persönliche Kundendaten zu gelangen. Bitte im Fall einer verdächtigen E-Mail immer die Absenderadresse sowie den Link zur Webseite prüfen. Niemals Passwörter oder Kreditkarteninformationen aufgrund solcher E-Mails bekanntgeben. Dies gilt auch für SMS, WhatsApp und weitere Messengerdienste. Mehr Informationen unter www.sbb.ch/phishing.

Connection offers failed

FuriousP
Neuer Autor

Since a few days ago, it is no longer possible to purchase my usual trip Lancy Pont-Rouge to Prangins Gare.

When I click on the "purchase ticket" button an error message on the app says "connection offers failed" please try again or visit local SBB ticket machine. Error code sbb/zvs/reise/9053001

 

How can I purchase my ticket on the app?

2 ANTWORTEN
Carlo_CSM
Moderator

Hi @FuriousP 

I couldn't reproduce that on my iPhone. Do you still geht the error code? If yes, for which specific connection? Error-Code says, that ticketing plattform generates no offer so the app did not get an answer / offers to the request. Thats why we (SBB Mobile) show this error.

Kind regards

Carlo
Team SBB Mobile

RahelW
Moderator

Hello @FuriousP 

Have you tried if you receive the same error buying your ticket over the sbb website or without loggin in on the app?

 
Have you already deleted the app once and downloaded it again or switched off your device once?
 
If you tried all these things and you still cannot buy the ticket, please use the contact form in the SBB Mobile app to contact the support team.
 
I wish you an excellent afternoon.
 
Kind regards, RahelW